Accessibilitat
Accessibilitat
L'Ajuntament de Reus s'ha compromès a fer accessible el vostre lloc web de conformitat amb el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic.
Aquesta declaració d'accessibilitat s'aplica al web: https://participa.reus.cat
Situació de compliment
Aquest lloc web és <parcialment conforme> amb el RD 1112/2018 a causa de les excepcions i la manca de conformitat dels aspectes que s'indiquen a continuació.
Contingut no accessible
El contingut que es recull a continuació no és accessible pel següent:
Manca de conformitat amb el RD 1112/2018:
- Hi ha contingut no textual amb alternativa textual inadequada en diverses pàgines (criteri 1.1.1. de WCAG 2.1).
- Hi ha elements que no compleixen el contrast mínim exigit en diverses pàgines (criteri 1.1.1, 1.4.3 i 1.4.11 de WCAG 2.1).
Càrrega desproporcionada:
- No s'aplica.
Contingut que no entra dins de l'àmbit de la legislació aplicable:
- Podrien existir fitxers ofimàtics en PDF o altres formats publicats abans del 20 de setembre de 2018 que no compleixin en la seva totalitat tots els requisits d'accessibilitat. Encara que s'ha procurat que la majoria sí que ho compleixin.
Preparació d'aquesta declaració d'accessibilitat
Aquesta declaració s’ha elaborat el <28/11/2021>. El mètode emprat per preparar la declaració ha estat una autoavaluació duta a terme pel propi organisme.
Última revisió de la declaració: <28/11/2021>.
Observacions i dades de contacte:
Podeu realitzar comunicacions sobre requisits d'accessibilitat (article 10.2.a) del RD 1112/2018) com per exemple:
- Informar sobre qualsevol possible incompliment per part d'aquest lloc web
- Transmetre altres dificultats d'accés al contingut
- Formular qualsevol altra consulta o suggeriment de millora relativa a l’accessibilitat del lloc web
A través del següent formulari de contacte https://serveis.reus.cat/bustiaciutadana o del correu electrònic dpd.ajuntament@reus.cat.
Podeu presentar:
Una queixa relativa al compliment dels requisits del RD 1112/2018 o,
Una sol·licitud d'informació accessible relativa a:
- Continguts que estan exclosos de l’àmbit daplicació del RD 1112/2018 segons el que estableix l’article 3, apartat 4
- Continguts que estan exempts del compliment dels requisits d’accessibilitat per imposar una càrrega desproporcionada.
A la Sol·licitud d'informació accessible, cal concretar, amb tota claredat, els fets, les raons i la petició que permetin constatar que es tracta d'una sol·licitud raonable i legítima.
A través del tràmit de "Sol·licitud General" de la Seu electrònica de l'Ajuntament de Reus, així com de la resta d'opcions recollides a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Les comunicacions, queixes i sol·licituds d’informació accessible seran rebudes i tractades per l’Ajuntament de Reus.
Procediment d'aplicació
Si una vegada realitzada una sol·licitud d'informació accessible o queixa, aquesta ha estat desestimada, no s'estigués d'acord amb la decisió adoptada, o la resposta no complís els requisits que preveu l'article 12.5, la persona interessada pot iniciar una reclamació. Igualment, es podrà iniciar una reclamació en cas que hagi transcorregut el termini de vint dies hàbils sense haver obtingut resposta.
La reclamació pot ser presentada a través del de la Instància Genèrica de la Seu electrònica de l'Ajuntament de Reus, així com a la resta d'opcions recollides a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Les reclamacions seran rebudes i tractades per l’Ajuntament de Reus.