Procés participatiu del Reglament de Participació Ciutadana
#ReusParticipa Procés per elaborar el nou reglament de Participació Ciutadana
Fases del procés
-
115-09-2016 - 30-11-2016
Fase de recollida d'informació
Fases del procés participatiu
El procés d’elaboració del reglament compta amb els fases següents:
- Fase de disseny: recollida d’informació de la participació ciutadana a Reus; recollida d’informació de reglaments d’altres municipis; identificació dels participants; i procés de difusió i convocatòria.
- Fase d’informació i Debat: sessió informativa; tallers de participació; participació online; i primer informe de resultats.
- Fase de retorn: sessió de retorn després de contrastar l’informe amb els serveis jurídics; Espai online de propostes de millora; i Informe final.
Tallers de participació realizats
Al mes d’octubre de 2016 es van realitzar els tallers de participació oberts a la ciutadania, gratuïts i oberts a tots els ciutadans i les ciutadanes empadronats a Reus majors de 16 anys.
Es van realitzar els taller següents.
- Centre Cívic Ponent. Dimarts 11 d’octubre de 2016, 19:00h.
- Centre Cívic Llevant. Dijous 13 d’octubre de 2016, 19:00h.
- Centre Cívic Mas Abelló. Dimarts 18 d’octubre de 2016, 19:00h.
- Centre Cívic Migjorn. Dijous 20 d’octubre de 2016, 19:00h.
- Centre Cívic Mestral. Dilluns 24 d’octubre de 2016, 19:00h.
- Centre Cívic del Carme. Dijous 27 d’octubre de 2016, 19:00 h.
- Taller de tècnics municipals. Dilluns, 19 de setembre de 2016, 11:00h.
- Taller de joves. Dijous, 10 de novembre de 2016, 17:30h.
Participació online
De manera paral·lela a la fase de participació presencial, l’Ajuntament va obrir un canal de participació online., basat en un qüestionari sobre aspectes relacionats amb la informació i la participació de la ciutadania.
Fase de retorn
Una vegada analitzats i fet l’informe dels resultats, es realitza una sessió de retorn per tal de presentar el document a tots els participants, el 30 de novembre a les 19:00 h, a la sala d'actes de l'antic hospital. Consulteu el document de conclusions als fitxers relacionats, al peu d'aquesta pàgina.
Comissió municipal
Una vegada culminat el procés de participació ciutadana, l’informe final s’elevarà a la comissió municipal creada específicament per a treballar el Reglament de Participació Ciutadana, i en la que hi són representats tots els grups municipal. És en aquesta comissió on es debatrà políticament el document abans de portar-lo a aprovació del plenari de l’Ajuntament.
Campanya d’inscripció al Registre ciutadà
Coincidint amb el procés participatiu, la regidoria de Participació, Ciutadania i Transparència anima a la inscripció al Registre Ciutadà.
-
201-12-2016 - 30-10-2019
Fase de redacció, contrast i aprovació del nou reglament
Fase de redacció i tràmits previs a l'aprovació final
-
330-10-2019 - 31-10-2019
Aprovació Final del Reglament
Amb aquesta fase conclourà el procés de creació del nou reglament